Föreläsningen med Lisa Lemke lockade många

Föreläsningen med Lisa Lemke om hur katten äter man rätt? För kroppen, för miljön och för framtiden lockade många åhörare. Närmare hundra personer kom för att lyssna och inspireras. Upp på scenen bjöds också Marie och Ronnie Johansson  för att berätta om sitt arbete med att bedriva ekologiskt lantbruk.

Föreläsningen är kostnadsfri och är en aktivitet inom projektet Mer ekologiskt i Jönköpings län som finansieras med medel från landsbygdsprogrammet 2014–2020. Projektet drivs som ett samarbete mellan Region Jönköpings län, Refarm Linné, Naturskyddsföreningen och Länsstyrelsen i Jönköpings län.

Nässjö Naturskyddsförening samarbetar med Studieförbundet vuxenskolan vid sina arrangemang.