Arbetsgrupper

Vi har några arbetsgrupper. Några är ganska fasta med ett antal stadiga medlemmar andra mer rörliga och dras ihop för vissa evenemang eller uppgifter. Är du intresserad av något specifikt område som du känner att du skulle vilja delta inom? Kontakta styrelsen så pratar vi vidare om det.

Klimatgruppen har genomfört en partienkät innan valet och ett antal torgmöten. Nu arbetar vi vidare med insändare, kontakt med politiker och tjänstepersoner i kommunen för att påverka klimat- och miljöarbetet. Det finns också ett klimatnätverk i Naturskyddsföreningarna i länet där vi försöker tipsa och inspirera varandra.

Skogsgruppen har samarbete med länets skogsgrupp. Planerar utflykter och föreläsningar. Vi vill verka för ett förändrat skogsbruk mot hyggesfritt brukande för minskad klimatpåverkan och mer biologisk mångfald.

Samhällsbyggnad Naturskyddsföreningen fungerar ofta som remissinsats/intresseorganisation när det kommer till olika samhällsbyggnadsprojekt och samhällsbyggnadsplaner. Då försöker vi samla ett antal personer som kan arbeta med svar på just det projektet eller planen som är aktuell.

Handla miljövänligt Vi samarbetar med kommunen kring Fair Trade och arbetar med frågan om att handla miljövänligt.