Vart är vi på väg?

Arrangemanget avlöpte på Stora Torget i Nässjö i vackraste höstvädret den 21 september.Det inleddes med att Daniel Johansson cyklade runt på sin höghjuling, en cykel som inte ens behöver kedjeolja då man trampar direkt på hjulet. Britt-Marie Julèn ledde programmet från scenen. Bosse ”Bildoktorn” Andersson ledde samtalet där våra kommunalapolitiker från de olika partierna berättade om sin vision för transporterna i framtiden och svarade på Bosses och publikens frågor.
Kommunens bilpolicy, bilpooler,cykelvägar, geografiskt differentierad bensinskatt, kollektivtrasfik och flera andra ämnen var uppe till samtal:

Deltagande politiker var:
Kim Strand,V
Ervisa Dani ,L
Carl Dahlsäter, M
Michael Wallin, MP
Anders Hansen, SAFE
Erik Wågman, S.

Den informella tävligen om energismartaste fordon vanns av Daniel Johansson på sin höghjuling!

Initiativ tagare till evenemanget var Miljöpartiet De Gröna i Nässjö och Nässjökretsen av Naturskyddsföreningen.
Vi i Nässjö Naturskyddsförening kunde konstatera att den goda viljan säkert finns hos de flesta politiska partier, men att de åtgärder som föreslås inte räcker och att tempot är alldeles för lågt.
Vi får jobba vidare!

Liten bildskörd från evenemanget: